Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova od samog početka prati i podržava inicijativu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za uvođenjem građanskog odgoja i obrazovanja u osnovne i srednje škole predviđenog još 2010. godine donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK). Prema posljednjim informacijama iz Ministarstva, uvođenje
Građanskog odgoja i obrazovanja u obliku zasebnog nastavnog predmeta odgodit će se za godinu dana u odnosu na planirano u Nacrtu nastavnog plana i programa građanskog odgoja i obrazovanja za osnovnu i srednju školu te bi se njegova nastava trebala početi izvoditi u školskoj godini 2015./2016. Do tada se građanski odgoj i obrazovanje nastavlja provoditi u obliku međupredmetne teme u osnovnim i srednjim školama.
Naglašavam da je uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u formi zasebnog nastavnog predmeta od neusporedivog značaja u odnosu na formu međupredmetne teme ili fakultativnog predmeta. Naime, osmišljavanje međupredmetnih tema i uvođenje fakultativnih predmeta u individualnoj je ingerenciji osnovnih i srednjih škola pa se stoga ne može smatrati da takav oblik uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja predstavlja sustavno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u nacionalni odgojno-obrazovni sustav. U tom smislu status građanskog odgoja i obrazovanja kao obveznog nastavnog predmeta je od presudne važnosti te će tek u tom obliku predstavljati značajnu inovaciju u sustavu odgoja i obrazovanja kojom se doprinosi uvođenju rodno osjetljivog obrazovanja.
Pozdravljam dogovor između ministra prof.dr.sc. Vedrana Mornara sa Stručnim povjerenstvom za pripremu provedbe Građanskog odgoja i obrazovanja o stvaranju pravnih i kurikularnih pretpostavki za uvođenjem Građanskog odgoja i obrazovanja kao obveznog nastavnog predmeta. Prema najavama iz Ministarstva jedna od tih pretpostavki trebala bi biti i izrada udžbenika što je u skladu s mojim preporukama Ministarstvu.
EU projekti