sklonista
povjerenstva
koordinatori

Posjetite nas na:

fb yt twitter gplus

zene i mediji logo

Pravobraniteljica o Medijskom kodeksu za Novi radio Đakovo i Radio Dubrovnik

Medijski kodeksPravobraniteljica Višnja Ljubičić je dala intervjue za Novi radio Đakovo i Radio Dubrovnik na temu Medijskog kodeksa, vodiča za profesionalno i senzibilizirano izvještavanje o nasilju prema ženama i femicidu. Medijski kodeks je izrađen u okviru EU projekta „Izgradnja učinkovitije zaštite: promjena sustava za borbu protiv nasilja nad ženama“, čija nositeljica je institucija Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova.

Medijski kodeks predstavljen je na Dan žena 8. ožujka 2019. u Novinarskom domu u Zagrebu. Tada su predstavnici/e dvanaest tiskanih, televizijskih i internetskih medijskih kuća potpisali Sporazum o prihvaćanju Smjernica Medijskog kodeksa: 24 sata, Glas Slavonije, Građanska inicijativa NG Buntovnici iz Nove Gradiške, Jutarnji list-Hanza media, HINA, Index.hr, N1 televizija, Novi list, Tportal, TV Jabuka-Otvorena televizija, Večernji list i Z1 televizija. Tim medijima nedavno se priključio i portal VoxFeminae.net, koji je 16. srpnja 2019. potpisao Sporazum.

Analize medijskih sadržaja koje provodi Pravobraniteljica već dugo ukazuju na potrebu primjene ovakve vrste etičkog kodeksa. Analiza medijskog izvještavanja o slučajevima nasilja prema ženama 2012.-2016., kojom je obuhvaćeno 1.885 članaka internetskih portala, pokazala je da 50% članaka uključuje pretpostavke, 33% ima senzacionalistički naslov, u 26% je objavljena adresa na kojoj je nasilje počinjeno, u 11% nasilje se dovodi u kontekst izražavanja prevelike ljubavi, te se u 8% članaka sugerira da je žrtva odgovorna za nasilje počinjeno nad njom.

Medijski kodeks sastoji se od ukupno 20 smjernica, odnosno preporuka za senzibilizirano izvještavanje o rodno uvjetovanom nasilju. Neke od smjernica su: promatrati nasilje prema ženama u kontekstu njegove rodne utemeljenosti; istaknuti da je za nasilje prema ženi uvijek odgovoran nasilnik i ne sugerirati krivnju žrtve; referirati se na zakonske odredbe i relevantnu statistiku nasilja prema ženama; ne fokusirati se na izgled i ponašanje žrtve (njezino pijanstvo, način oblačenja, kasni izlazak i sl.) itd.

Radi se o značajnoj inicijativi kojom se doprinosi promicanju ravnopravnosti spolova u području medija, a kojom se mediji potiču da vlastitim primjerom odašilju poruku o važnosti osjetljivog pristupa izvještavanju o rodno utemeljenom nasilju kao važnom segmentu suzbijanja nasilja prema ženama i femicida.