Danas je u Zagrebu održana konferencija „Kvalitetno obrazovanje za romsku djecu“ u organizaciji organizacije REYN Hrvatska (Mreža podrške romskoj djeci), Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Fokus konferencije bio je na predstavljanju istraživačkog izvještaja „Socijalno uključivanje djece romske nacionalne manjine u ranom djetinjstvu“ koje je proveo Institut društvenih znanosti Ivo Pilar u suradnji s Mrežom fondacija Otvoreno društvo (OSF), UNICEF-om i Fondom za obrazovanje Roma (REF).
Istraživanje se dotaknulo i položaja Romkinja kao posebno osjetljive društvene skupine podložne višestrukoj diskriminaciji. Rezultati su potvrdili težak položaj Romkinja koje su izložene većem socijalnom isključivanju nego muškarci Romi i većoj segregaciji nego žene u većinskom stanovništvu. Isključivanje Romkinja prisutno je u sferi zapošljavanja, obrazovanja, zdravstvene skrbi i stambenog zbrinjavanja. Romkinje su u usporedbi s Romima manje obrazovanje i manje zaposlene, a autori/ce izvještaja kao jedan od uzroka navode rodnu diskriminaciju unutar romske zajednice. Osim toga, Romkinje imaju ograničen pristup socijalnoj skrbi i pomoći, financijskim uslugama i participaciji u javnom i političkom životu. Rani brak i društvene odgovornosti vezane uz skrb za djecu i dužnosti u kućanstvu pridonose visokim stopama nepismenosti i niskim razinama obrazovanja među djevojkama i ženama Romkinjama. Rana udaja i rađanje više djece u nekim su zajednicama društveno propisani; za čitav uzorak od 96 Romkinja broj djece je u prosjeku bio 4,47, a prosječna starost u doba prvog poroda bila je 18,33 godine.
Konferenciji je prisustvovao savjetnik pravobraniteljice Josip Grgić.
Cjelokupan istraživački izvještaj dostupan je u privitku.
EU projekti