Publikacija "Žene i novinari/novinarke imaju prednost!"

PRS21ozujkaU organizaciji Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH održana je promocija publikacije Upravnog odbora za ravnopravnost između žena i muškaraca (CDEG) Vijeća Europe pod nazivom „Žene i novinari/novinarke imaju prednost!“ o suzbijanju rodnih stereotipa jačanjem rodno osviještenog novinarstva autorice dr. Joke Hermes, a u izdanju Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH. Knjigu su predstavile mr.sc. Helena Štimac Radin, ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH, Doc.dr.sc. Viktorija Car s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Gordana Sobol, zastupnica u  Hrvatskom saboru i predsjednica Socijaldemokratskog foruma žena SDP-a.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić uključila se u razgovor informirajući prisutne o edukacijskoj radionici koju je o aspektima ravnopravnosti spolova u medijskim sadržajima održala za urednike i urednice HRT-a, o istraživanju o razlozima podzastupljenosti žena stručnjakinja u informativnim emisijama HRT-a koje je provela kao nastavak izvješća HRT-a u kojem je bilo navedeno da žene stručnjakinje ne gostuju u kontakt emisijama jer odbijaju doći u kasnim večernjim terminima, o rezultatima istraživanja naslovnica devet news portala koje je provela i koji pokazuju da je stanje alarmantno te da se čini da je situacija sve gora što se tiče načina na koji ovi portali prikazuju žene te je u vezi toga istaknula da je nakon njezinog predavanja u Brusselu na konferenciji o seksizmu i stereotipima u oglašavanju, predstavnik iz Strasbourg-a komentirao da tako „brutalan način“ prikazivanja žena u reklamama i medijima, kao u primjerima koje je pravobraniteljica navela iz hrvatskih medija, nigdje nije vidio. Pravobraniteljica je naglasila da iako su u medijima najčešće žene te koje se prikazuju na seksistički ili spolno steretipan način, pa je samim time i više pritužbi od strane žena, jednako tako je reagirala i davala upozorenja kada se radilo o pritužbama muškaraca ili o pritužbama na način na koji su muškarci prikazani u medijima.