sklonista
povjerenstva
koordinatori

Posjetite nas na:

fb yt twitter gplus

zene i mediji logo

Opis slučaja 05-01/13-13

Pravobraniteljici je upućena pritužba na reklamu „Top Fun“ kao na „uvredljivu i ponižavajuću za ženski spol“.

PODUZETE MJERE: Uvidom u spornu reklamu, Pravobraniteljica je utvrdila da se oglašivač koristio spolnim stereotipima i seksizmom u prikazivanju i žena i muškaraca u svrhu promocije svojih usluga na tržištu. Pljeskanje žene po stražnjici na kraju spota, iako samo naznačeno, ali na način koji ne ostavlja sumnju, uvredljivo je i ponižavajuće za žene. Pogotovo s obzirom na kontekst odnosa između profesorice i učenika uz svesrdnu podršku drugih muškaraca i nijemo prihvaćanje od strane žene. Prikazivanje muškaraca u spotu sa šibicama u ustima predstavlja također stereotip koji je uvredljiv za muškarce jer sugerira da su primitivne osobe bez osnovnih manira pristojnog ponašanja. Pravobraniteljica je oglašivaču uputila upozorenje da stereotipiziranje žena i muškaraca doprinosi učvršćivanju neravnopravnosti spolova u društvu, te da promocija usluga na način kojim se podržava ponižavajući odnos prema ženama, što pljeskanje po stražnjici nedvojbeno jest, predstavlja diskriminaciju temeljem spola koja je zabranjena Zakonom o ravnopravnosti spolova. Pravobraniteljica je izdala i preporuku da spornu reklamu povuku iz javnog prostora medija te da prilikom odobravanja reklama kojima se oglašavaju radi promocije svojih usluga vode računa o zakonskim odredbama.
ISHOD: Pravobraniteljica je od oglašivača primila odgovor u kojem su naveli da je nakon njezinog upozorenja, integralna verzija s naznakom spomenute scene povučena iz emitiranja prema preporuci.