Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava 10.12. u organizaciji Agencije za ravnopravnost spolova održan je okrugli stol: „Rodna ravnopravnost u medijima“ na kojem su predstavljeni rezultati triju rodnih analiza medijskih sadržaja koje je Agencija provela – dvije se odnose na središnje informativne emisije tri nacionalne televizije (HRT, RTL i NOVA TV) za 2014. i 2015., dok treća raščlanjuje rodnu dimenziju audiovizualne komercijalne komunikacije.
Uvodne riječi održale su Helena Štimac Radin, ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH koja je govorila o obvezama proizašlim iz Nacionalne politike za ravnopravnost spolova (u izradi je nova za razdoblje 2016.-2020), Mirjana Rakić, predsjednica Vijeća za elektroničke medije i predsjednica Mediteranske regulatorne mreže i Nevenka Sudar, savjetnica za područje medija Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova koja je ispred institucije Pravobraniteljice predstavila aktivnosti i nadležnosti Pravobraniteljice u području medija sukladno Zakonu o ravnopravnosti medija (uvodna riječ u privitku).
Sanja Sarnavka iz udruge B.a.B.e. predstavila je rezultate Global Media Monitoring Projecta koji se od 1995. provodi svakih 5 godina, a u kojem je ove godine sudjelovalo čak 114 zemalja. Global Media Monitoring Project jedan dan u godini prati odabrane medije i prikuplja podatke o zastupljenosti žena u proizvodnji medijskog sadržaja i u samim medijskim sadržajima. Dugi niz godina postotci na bolje u zastupljenosti pomicali su se za 1 posto pa je izračunato da bi takvim tempom trebalo 160 godina da se postigne ravnopravna zastupljenost.
Suzana Kunac iz Agencije za elektroničke medije i vijećnica Vijeća za elektroničke medije predstavila je
rezultate komparativne analize središnjih informativnih emisija tri nacionalne televizije vezano za zastupljenost žena i muškaraca na uredničkim i voditeljskim pozicijama, kao autora/ica priloga i stručnjaka/inja koji su u prilozima govorili/e. Rezultati će biti objavljeni na web stranicama Agencije, a opći zaključak je da čak i kada postoji rodno uravnoteženi urednički tim, kao što je to slučaj na Nova TV, to još uvijek ne garantira da će medijski sadržaji biti ravnomjerno zastupljeni u programu ili teme obrađivane iz aspekta ravnopravnosti spolova.
Gordana Simonović, članica Vijeća za elektroničke medije i Marija Lalić, iz stručne službe nadzora Agencije, predstavile su rezultate istraživanja rodne analize audio vizualne komercijalne komunikacije, odnosno rodnih stereotipa u reklamnim porukama koje su praćene u razdoblju od 20.-24.4. na tri televizije.
(foto: FB Libela)
Iz medija:
RTL najmuškija nacionalna televizija, Forum.tm, 11.12.2015.
O ravnopravnosti: čemu služe žene u hrvatskim medijima, Lupiga.com, 11.12.2015.
Održan okrugli stol na temu "Rodna ravnopravnost u medijima": Mediji sami prakticiraju ono protiv čega se formalno zalažu, fairpress.eu, 11.12.2015.
Ugodno življenje u medijskom patrijarhatu: lijepe žene prolaze kroz jad, CroL, 11.12.2015.
Okrugli stop: Žene u svjetskim medijima zastupljene tek 24 posto, HINA, 10.12.2015.
Rodna nejednakost: Žene u svjetskim medijima zastupljene tek 24 posto, ezadar.hr, 10.12.2015.
Okrugli stol: Žene u svjetskim medijima zastupljene tek 24 posto, Nacional, 10.12.2015.
HRT: Rodna ravnopravnost u medijima, HRT, 10.12.2015.
Mediji kao stereotipni odraz patrijarhata, Libela.org, 10.12.2015.
Održan okrugli stol o rodnoj ravnopravnosti u medijima, republika.eu, 10.12.2015.
Okrugli stol na temu: "Rodna ravnopravnost u medijima", NGbuntovnici, 10.12.2015.
Okrugli stol: Žene u svjetskim medijima zastupljene tek 24 posto, prigorski.hr, 10.12.2015.
Galerija fotografija (NGBuntovnici), 10.12.2015.
Rezultati istraživanja i materijali s okruglog stola, Agencija za elektroničke medije, 11.12.2015.
EU projekti